Sådan kan man også bruge lidt tid…

om eftermiddagen i stedet for at race lige hjem, støvsuge alle nullermændene og hundehårsboldene, hænge lidt vasketøj op og få lavet lidt mad. Når jeg får et godt tilbud, er jeg altid til at lokke. Når det samtidig betød værdifuld hjælp til indkøb af fem fødselsdagsgaver, som nærmest var sørget for, så behøver jeg slet ikke betænkningstid.

Så derfor kom jeg godt – og især hurtigt – igennem et af mine sjældne besøg hos fætter BR og røg hurtigt videre i tilbuddet. Hvor Yngstepigen var blevet hentet og bragt. Så vi smuttede forbi nogle virkelige søde mennesker, som jeg har mødt et par gange, som bor rigtig dejligt ikke så langt herfra. Som tilfældigvis er bedsteforældre til Yngstepigens bedste veninde. Hvis mor gerne ville have os med til at lufte en pony. En lidt for tyk shetlandspony, som efter tabet af sin græsningsmakker, er overladt til en bunke fårs selskab. Og derfor er på meget græs hele tiden.

Men en god en af slagsen er han. Shetlandsponyer er flest som små hunde; lunefulde, ikke helt til at stole på og temperamentsfulde. Ham her var en engel. En engel, som burde have et transportabelt iltapparat. Mand, er han i dårlig form. Men mand, hvor er han sød og godmodig, og lige sådan en, som gør småtøsepiger hestegale.

IMG_4311

IMG_4312IMG_4317

rid Anna

Sådan hyggede vi os med rideture for de små piger og snak for de store piger. Mens fårerne stod og fattede vist ikke så meget.

IMG_4315

Skriv et svar

