Det lugter lidt af overmod…

I kølvandet på at ordne Yngstepigens værelse syntes jeg, at hun skulle have et nyt sengetæppe. Det sengetæppe, som pt. ligger på hendes seng madras, er et, som jeg lavede til hendes storebror for lang tid siden. Med stof fra Laura Ashley-butikken i München. Det er vel ca. 15 år siden nu. Så det kunne vel blive udskiftet. Og hun kunne få sit eget.

Så jeg er sprunget ud i et sengetæppe-projekt af dimensioner. For jeg vil hækle det efter opskrift fra Yarnfreak, som er en lidt anderledes hæklet firkant. Jeg hækler det i bomuld (og har allerede nu indset, at uld åbenbart rækker længere end bomuld, for jeg får ikke i nærheden af 20 firkanter ud af et nøgle), og jeg skal hækle i nærheden af 140 firkanter. Sådan ca. uden at have regnet grundigt på det. Visse vasse, det tager jeg på vejen. Den bliver lang nok….

IMG_4280

IMG_4284

11 thoughts on “Det lugter lidt af overmod…

    • Hæhæ…se dét havde jeg da lige overset. Det går jo også lidt stærkt, når jeg køber garn på nettet, og så har man heller ikke fornemmelsen af garnet (og vægten) i hånden. Tak, søde! For lige at opklare for mig 🙂

  1. Det var lige min tanke – om du mon havde overset, der er 150 g i Kauni-nøglerne. Det bliver da rigtig fint i bomuld også, selvom der skal mange nøgler til ;o)
    Hilsen Tina
    (iøvirgt mor til et barn i 0. på Nivå Skole Syd, så måske vore veje krydses en dag)

    • Hej Tina
      Velkommen til! Og ja, pyt være med det. Det bliver vel det samme i the end. 😉 Og jeg var bare mere til at hækle tæppet i bomuld.
      Det kan da sagtens være, at vi mødes en dag. Det er jo én skole nu, også selvom det er svært ikke at kalde “vores” skole for Karlebo skole. 😉 Har du en lokal garnpusher? Det kan jo være, at jeg har overset noget ude på kysten? 🙂

  2. Pingback: Hæklet iPhone cover | Basteln-land

  3. Pingback: Store bageeftermiddag…eller hvordan jeg pludselig røg i røremaskinens vold. | Basteln-land

  4. Pingback: Unterwegs…. | Bekendelser og forbandelser

  5. Pingback: Godt på vej…. | Bekendelser og forbandelser

  6. Pingback: Weekend, weekend, weekend…eller hvordan jeg ikke har lyst til at spilde tiden. | Blablabla….

  7. Pingback: Skal det fejres? eller en uofficiel 1 års dag + lidt… | Blablabla....

  8. Pingback: Ta-da! | Blablabla....

Skriv et svar

