Absolut ferieslut…

Ferien er definitivt forbi her på matriklen. Det har den jo egentlig været i 1½ uge, men hverdagens komme har samtidig medført den sædvanlige opstartstravlhed, hvor der ikke bliver meget tid tilovers til krea-basteln og Blogland-skriverier.

I år har vi to debutanter: Anna er startet i 0. klasse på Karlebo skole, nu kendt som Nivå skole vest, og Den unge dame på matriklen er startet i 1.T på Frederiksborg gym. Og på arbejdet er jeg startet med en 1. klasse, og al det debutanteri afstedkommer mere travlhed, end jeg ellers husker. Sikkert heldigvis for det da.

Forældremøder på den ene og den anden side af bordet. Introfester med fælles spisning. Ny morgenlogistik. Yngelpleje i de vågne timer, fordi starten på gymnasiet kan være svær, når man lige kommer fra et år på en fantastisk efterskole, som har været det bedste i ens liv. Indtil nu.

Så denne weekends sider i kalenderen har fået lov til at stå helt tomme. Fordi vi trænger til en “nattøjsdag” med fri leg for alle og flydende måltider. Så jeg vil rende rundt i slidte og uklædelige joggingbukser, med morgenhår og tage en makeup-fri dag. Og jeg har ikke tænkt mig at bevæge mig udenfor matriklen. Medmindre vi mangler livsnødvendige forsyninger. Så er du advaret.

God weekend til dig.

Skriv et svar

