Feel good-følelse…

Først gav jeg – endelig – lidt af mig selv i onsdags. ½ liter for at være helt nøjagtig. Og fik i samme ombæring lov til at mæske mig i store mængder juice af eget valg (eller cola eller øl) og fik chips. Det hele serveret af de sødeste damer, mens jeg lå ned, og min donation strømmede ned i en lille plastik-tüte. Og mon ikke det løb godt? For jeg havde jo lige cyklet 17 km og det meste i modvind for at komme til sygehuset. Så en god puls sørgede for et godt flow. At jeg så var monstertræt dagen efter, skal vi ikke tale så højt om. Fredag var jeg næsten fit igen. For jeg havde det totalt godt ved at have givet lidt blod til banken. Og mon ikke de er taknemmelige, sådan som de varter os donorer op, mens vi ligger og giver.

Og i dag blev der kørt Sjælsø Rundt lige herude på vores meget benyttede og gode cykelvej. 125 km ruten havde depot lige 50 m længere nede af vejen på et nedlagt teglværk. Det passer perfekt som depot med den store p-plads und alles. I år var der også flere frivillige i depotet. Forrige år var der én. Han havde travlt, du! Og de flittige frivillige ryddede også ret godt op derovre. Desværre overså de hele strækningen efter depotet. Som i de næste 400 m. Som var overstrøet med vandflasker, låg, Guldbarrepapir, müslibarpapir og meget plastikpose-plastik, som vinden bare havde smidt derudaf.

Der er ingen, som samler det op herude på landet. Det får bare lov til at ligge og gro til i grøften. Så jeg hev fat i Manden på matriklen og Yngstepigen, som blev lovet pengene fra pantflaskerne, hvis hun hjalp med at samle alt skidtet op. No problemos. ½ time efter var vi færdige. Og havde vist også fået lidt af det gamle skrald med.

IMG_3050

I feel good, dadadadada, I feeeeel good…. Smiley, der blinker

Skriv et svar

