Vendestrik

Endelig har jeg fået mit første vendestrikkestykke færdig. Det har nu været ret enkelt, når man først får knækket koden. Så går det derudaf. Man skal bare læse opskriften grundigt nok. Og lige dér sidder min achilleshæl. Jeg er en knaldperle til det. Så sammenstrikningen, som er blevet rigtig fin, sidder ikke lige midtfor bag på. Næ, den sidder sådan et par cm til den ene side. Men visse vasse. Det går nok, når musikken spiller. Jeg opdagede først fejlen (ved at tælle riller i det underste stykke i stedet for stykket under ærmegabet) da jeg havde rundt andet ærme. Og for mig var der ingen anden vej tilbage end fremad.

Toppen er strikket i en blanding af uld og bomuld fra Sandnes garn, på pinde 4 og i str. 7 år efter opskriften i Vendestrik af Hanne Meedom. Opskriften har jeg fulgt helt, selvom den var til pinde nr. 3 og i tyndere garn.

IMG_2021

IMG_2020

IMG_2022

Skriv et svar

