Pjækkeri…

Jeg har pjækket her til aften. Fra den strikkeklub, som jeg selv har været med til at starte, og som en god håndfuld af mine kolleger har taget rigtig godt imod. Dér hvor jeg hver 14. dag får sludret og pludret, strikket og hæklet, fundet inspiration og gode idéer, spist lidt kage og drukket en del kaffe. Og hvor jeg er dejlig energifyldt, når jeg endelig sent ud på aftenen rammer matriklen.

Men jeg er træt. Tempoet og mængder af ting, som jeg skal tage stilling til på arbejdet, er massiv. Så jeg er brugt i øjeblikket. Brugt så der er ikke er meget tilbage, når jeg vender hjem. Så jeg trak i håndbremsen i dag, meldte fra i syvende time og cyklede hjemad i adstadigt tempo.

Det var et klogt valg. For mig i dag. Som kun er tirsdag. For jeg har svært ved ikke at gennemføre, når jeg har sat mig for. Min opdragelsesnisse sidder på skulderen og påstår, at jeg bare er doven og skal tage mig sammen. Og den får mig til at presse citronen udover hvad godt er; for mig og for min familie. Fordi jeg bare så gerne vil det hele, lidt til og meget mere.

Så godt for mig i aften. Her er roligt, teen er frisk og varm, strikketøjet venter. Selvom det er uden alle damernes selskab. Men heldigvis er der en ny strikke-hækle aften om 14 dage. Og SÅ er jeg klar. Også med nyt strikketøj.

fotograf BI

Skriv et svar

