Indfriet løfte

Gennem længere tid har Yngstepigen plaget om, at jeg syede soveposer til hendes to bamser. Og jeg har indtil i dag kunnet spise hende af med at smide lidt fleece-rester i hendes retning. Lige nøjagtig så store, så de med lidt fingernemhed kunne vikles om en bamse eller dukke og smage lidt af sovepose. Selvom det mest lignede en bamse eller dukke i svøb.

Det er jo med at sætte sig (mig) selv under pres. Når ting nu skal gøres. Så i går lovede jeg i en svag stund, at i dag skulle det være. Det blev det så. Mon ikke man altid har lidt rester og lidt lynlåse. Men hvordan sådan en Build a bear sovepose skulle bastles sammen, stod ret meget i det uvisse. Sjældent kaster jeg mig ud i at tegne og måle og beregne. Men mine mønsterkonstruktions-syskole-eftermiddage sætter allerede spor: Jeg kastede mig ud i det. Efter at Yngstepigen selv havde valgt stof.

I skrivende stund er jeg i gang med nr. 2 sovepose. Nr. 1 blev ret vellykket og modtaget med glæde. Den er lavet uden detaljer eller andre kreative indfald. Den første handlede om at få noget, som lignede en sovepose, ud af arbejdet, hvor bamsen kunne være i. I anden ombæring har jeg lavet lidt om på mønsteret og sætter lidt elastik i rundingen foroven og såd’n. Jeg brugte fremgangsmåden til at sy soveposen fra måden, som jeg har syet mine organizers på.

IMG_1898

IMG_1896

IMG_1897

IMG_1899

Skriv et svar

