Nye udfordringer

I dag stod eftermiddagen i mønsterkonstruktionens tegn. Jeg har nemlig på syskole. Ikke hos FOF eller lign., men på mit arbejde. Der har en dygtig, energisk og flittig kollega indvilliget i at indvie dem, som er villige og interesserede i at bikse deres eget personlige mønster sammen. En bluse, en jakke, en nederdel eller en kjole. Lige hvad man ønsker sig. Med helt personlige mål.

IMG_1832

Jeg kom til at sige, at jeg gerne ville lave en jakke. Sådan en tjekket og chik udgave af blazerjakken, som er kommet frem igen. Det var den også i min ungdom (der havde jeg også en), men visse vasse dengang havde jeg også flettet hår og smag for neonfarver. Visse ting gentager sig. Og visse ting hopper jeg på igen. Nå men en jakke it is. Men andre på holdet er mere beskedne og laver mønstre til bluser og andre lækkerting. Og vi hygger og lærer og måler og tegner streger.

IMG_1836

Det skrider fremad, mens vores helt egen tilskærerlærerinde, som har en engels tålmodighed og en stor glæde ved at lære teknikkerne fra sig, bevarer det store overblik. Over hvem, som skal have hjælp. Jeg er nået til at skulle sy en prøve op i stout. Det er hjemmearbejde til næste gang om 14 dage.

IMG_1843

De små tre timer, hvor der bliver arbejdet, snakket og beregnet, flyver af sted. Jeg glæder mig allerede til næste gang.

2 thoughts on “Nye udfordringer

    • Jeg synes også, at vi er heldige. 🙂 Resultatet har vist lange udsigter, men når den er færdig, skal jeg flashe den. Næsten uanset hvad. 😉 Om ikke andet så fordi det nok bliver det mest gennemarbejdede stykke håndarbejde jeg nogen sinde har lavet. 🙂

Skriv et svar

