Det største ønske

Den unge dame på matriklen har i flere år haft et stort ønske; et spejlreflekskamera. Nu er det ikke sådan, at ønsket har været grebet ud af det blå, eller fordi efterhånden et stort antal af hendes veninder har erhvervet sig et, men ganske enkelt fordi hun altid har taget billeder. Med mine skiftende kameraer, hendes eget (og ikke særlig gode) kompaktkamera og endelig hendes iPhone.

Så da hun endelig efter sin fødselsdag, hvor hun kun ønskede sig midler til erhvervelsen, modtog en pakke med posten med det dyrebare, var lykken gjort. Med stor andægtighed blev det nye vidunder pakket ud og studereret.

IMG_1522

IMG_1525

IMG_1528

IMG_1531

Og den unge dame har et særligt blik for detaljer og vinkler, som vi andre ikke lige ser ved første blik. Det er, som om hun beskærer, allerede når hun tager et billede. Jeg nyder hendes billeder og glæder mig over, at hendes store ønske er opfyldt. Og ser naturligvis frem til at flashe et par af dem i ny og næ.

2 thoughts on “Det største ønske

  1. Dét er dælen-dulme et godt kamera din datter har købt! Min datter har også et Canon – dog “kun” 500D.
    Jeg er “lidt” misundelig, og ønsker mig også sådan et, for det tager nogle helt fantastiske billeder (tjek evt. http://www.ane-svane.dk), er let at bruge og så er det ikke nær så lysfølsomt som mit gaaaamle nikon.
    Så tillykke til din datter 🙂

    • Det skal jeg sige videre. Og det bliver hun helt sikkert glad for at høre. Og jeg giver lige linket videre. Det er jo herligt, hvis de unge mennesker kan inspirere hinanden. 🙂 De foto-glade unge mennesker. 🙂

Skriv et svar

