Strikke-hækle-klub

I aftes fik jeg kamp til stregen. Ikke af de andre fremmødte damer til tirsdagens strikke-hækle-klub, som trods vinterferie und alles, havde lyst til at nørkle og pludre lidt om stort og småt. Men min kamp kom af mit valg af nørkleri. Jeg havde ladet mit vendestrik ligge for en stund og ville prøve lidt 3-D hækling. En hue.

IMG_1513

Jeg havde det anbefalede garn med – Nepal – og min 5.0 Clover. Hækleprøve? Naahhh, det er ikke noget, jeg rigtigt bruger tid på. Jeg kastede mig ud i det. Manner det gik ikke lige, som jeg havde forestillet mig det eller som det så ud på billedet i opskriftsbogen, som er skrevet og udgivet af Sidsel Sangild. Inde på Sidsels blog er der endda fotos fra en anden blogger, Gitte, som har hæklet både hue og halsedisser i bedste stil OG ligesom i bogen. Slet ikke nedbrydende for min selvtillid. Mønsteret kom bare ikke rigtigt frem i mine efterhånden svedige bestræbelser.

IMG_1514

Kort sagt pillede jeg arbejdet op fire gange, skiftede hæklepind en gang og nåede på 3 timer, hvad I kan se på billedet ovenfor. Nicht sehr viel… I skrivende stund har jeg to muligheder; enten at ditche projektet helt eller tage det som en udfordring af dimensioner. Pt. kan jeg ikke finde ud af, om mine problemer skyldes, at jeg hækler stramt i forhold til opskrift (jajaja hækleprøven…), at garnet er mørkt eller noget helt femte. En helt tredje mulighed er selvfølgelig også at hente hjælp i Blogland. Får se…Pyh ha…What a night.

Reklamer

4 thoughts on “Strikke-hækle-klub

  1. Sikke noget 🙂
    Det ser godt nok lidt stramt ud – prøv med en større hæklenål fx 6 eller 7 mm og se om ikke det går bedre. Held og lykke!

    Vh Sidsel

    • Ja, sikke noget. Der er ikke noget, som uforløst arbejdsiver. Som i når tingene ikke vil. 😉 Nå, jeg har også tænkt det med stramheden. Jeg hækler vist ret stramt. Tusind tak for tippet. 🙂 Og så i ekspres-fart. 😉 Hvem siger utålmodig? 🙂
      Vh Katrine

  2. Hej Katrine, tak for linket til min blog 🙂
    Huen var mit første 3D-projekt og jeg vil sige, at det var en fordel at det var i en lyst garn for det gjorde det nemmere at se mønstret. Jeg skal i aften igang med en hue til manden….i mørkeblå så må vi se.
    Halsvarmeren jeg lavede var også i mørkt garn og det krævede en del mere af mig plus at det var en tyndere garn også.

    Så prøv evt. med en lysere garn og evt. bare sløjfen, så kan du øve dig lidt.
    Kh Gitte

  3. Det er godt nok svært at se mønsteret i det mørke garn. Findes der mon en Youtube video af, hvordan man hækler mønsteret? Youtube har ofte reddet mig fra at give op på nye teknikker. 😉

Skriv et svar

Udfyld dine oplysninger nedenfor eller klik på et ikon for at logge ind:

WordPress.com Logo

Du kommenterer med din WordPress.com konto. Log Out / Skift )

Twitter picture

Du kommenterer med din Twitter konto. Log Out / Skift )

Facebook photo

Du kommenterer med din Facebook konto. Log Out / Skift )

Google+ photo

Du kommenterer med din Google+ konto. Log Out / Skift )