Lidt mere Homemade workshop

Jeg var på Stine Hoelgaard Johansens hækleworkshop tirsdag aften. Jeg kunne lige så godt – og ville lige så gerne – have valgt de andre; frihåndsbroderi hos Karen Marie eller strik efter diagram hos Rachel Søgaard. Begge dele så mindst lige så interessante og inspirerende ud som vores hækle-del.

Hos Stine fik vi hver udleveret en pose med hæklenål (vi tre damer fra arbejds-nørkleklubben havde ellers bare for en sikkerheds skyld medbragt et par selv), garn og et par opskrifter. Stine var veloplagt og introducerede de forskellige opskrifter og viste en del modeller; puder, tørklæder, armbånd og andet.

IMG_1288

IMG_1296

Og så blev der bare hæklet. Jeg sprang ud i et tørklæde af bedstemorfirkanter hæklet kun på to sider. Vi fik også noget andet på plads; hvordan man hækler bedstemorfirkanterne sammen, og jeg hækler fastere end mine sidemakkere.

Hos Karen Marie blev der broderet knapper. Nogle virkelig flotte. Og store. Vi ville gerne have set, hvordan knappen blev samlet, men vi havde travlt. Flotte var de. Herunder er Karen Maries modeller. Mon ikke jeg skal på broderikursus hos hende?

IMG_1300

IMG_1301

IMG_1302

Hos Rachel var der en af vores kolleger, som glædeligt fortalte, at nu kunne hun strikke efter diagram. Og havde lært at strikke bobler. Hos Rachel blev der strikket pulsvarmere i flotte farver og mønstre.

God og inspirerende aften. Sådan en giver lyst til flere af slagsen.

2 thoughts on “Lidt mere Homemade workshop

    • Det er hun nemlig. Jeg har været to gange inde hos Karen Marie; til nederdele og til applikation/notesbog workshop. Begge gange meget inspirerende og hyggeligt. Men det skal blive broderi næste gang. 🙂

Skriv et svar

