Lang og langsom weekend

Denne lørdag morgen er startet langsomt. Lige som jeg gerne vil have den. Alle er hjemme på matriklen.Indtil videre ihvertfald. De fleste vil på et tidspunkt sive ud af døren for at vende tilbage senere i dag eller i aften.

Jeg elsker de weekendmorgener, hvor alle er her; Den unge mand er her, Den unge dame aka Storepigen er hjemme fra efterskolen, Lillepigen er uden legeaftaler (indtil videre) og Manden på matriklen piller rundt med alt det, han nu skal fikse og ordne. Selv hunden flytter sig kun mellem de to stores senge. Kort sagt: Ro over området.

Og mig? Jo, jeg nyder dagens første krus kaffe og tænker på dagen, som ligger uberørt foran mig. Jeg havde egentlig også en aftale i Sydhavnen med et par løbende damer, som blev aflyst. Det er helt i orden med mig. Den unge dame kræver mit tilstedeværelse. Fysisk hele tiden, mentalt, når hun har behov for det. For selvom hun ikke kunne have det bedre og er lykkelig for sin efterskole og alle de nye venskaber, som hun har fået dernede, savner hun os og alt herhjemme.

Så der skal laves hygge, omsorg og snak om stort og småt, mens vasketøjet og lidt arbejde skal klares ind imellem. Der ligger nyt garn og lokker, og symaskinen står og hopper på sin plads.

De andre kan gå til og fra denne matrikel. Jeg bliver her. Det tegner til en god lørdag. Og en sådan ønsker jeg også dig.

IMG_1254

Skriv et svar

