Bare en helt almindelig dag…

Og alligevel ikke helt. Jeg har hjemmearbejdsdag. Som skolelærer er det en sjældenhed. Medmindre man tager eleverne med hjem. Men lige denne fredag har jeg skemafri. Og der skal skrives elevplaner. I ro og fred og uforstyrrethed. Herhjemme. I mit eget tempo og helt uden forstyrrende elementer andre end dem, som jeg selv vælger.

Der er stille på matriklen. Jeg har fået en del fra hånden. Solen lokker. Den står ind gennem vinduerne og varmer mig på armen. Jeg må vist nok tage et frikvarter og gå en tur i skoven med hunden.

Sådan en helt almindelig dag er ikke så dårlig endda…

IMG_1105

4 thoughts on “Bare en helt almindelig dag…

  1. Det lyder som en skøn dag, trods elevplaner. Sådan en dag havde jeg i onsdags og jeg nød også roen til mine elevplaner!

    • Ja, det er dejligt med en dag, hvor man f.eks. kan komme i bund med “kontorarbejdet” i fred og ro. Desværre nåede jeg ikke alle elevplaner. Der er meget, som skal skrives. 🙂

Skriv et svar

