At være svært tilfreds

Det er virkelig svært ikke at være tilfreds lige i disse dage. Og nej, det er ikke fordi julen lurer lige om hjørnet, selvom det da også hjælper. Men jeg har jo ferie allerede. Det er en luxus. Ingen julestress, da der er masser af tid til at få alt ordnet.

Det eneste er, at så kommer jeg jo til at skyde tingene. Og løber rigtig stærkt til sidst alligevel. Men indtil da nyder jeg at dimse rundt herhjemme og bastle og hygge. Jeg har fået syet fire par gamacher til Anna i dag, men hun iklæder sine bamser juletøj. Jeg lytter til en juleudsendelse med Keld Koplev om jul i andre (mange) lande. Der er frisk te på kanden. Den unge mand på matriklen har ferie nu, og Storepigen er på vej hjem fra efterskolen. Manden på matriklen er på værkstedet og laver en julegave.

Juleferiedage er ikke det værste…

IMG_0932

Skriv et svar

