Dårlig mor-oplevelser?

Sagde jeg ikke, at der ikke lige var plads til flere af dem? I hvert fald ikke i indeværende år. Men det sker åbenbart for mig. Sådan ind imellem. Som i dag f.eks. Når Yngstepigen er snottet og hostende, og jeg har fået tjansen. Hvorfor er det så lige, at man ikke bare kan hive dagen ud af kalenderen og acceptere, at det er ok ikke at nå nærmest noget som helst?

Lade nullermænd være nullermænd, prøve at lade være med at vrisse, når alt roder til, ikke se dagen som en mulighed for at skifte alt sengetøjet, og ikke ikke ikke blive irriteret over, at et barn, som faktisk har det skidt, er knap så selvkørende, som hun plejer. Og at hun rent faktisk skal have lidt at spise ind i mellem?

Så jeg lukker computeren ned nu. Sætter mig ind i sofaen, tager barnet i armene og putter med hende. Sådan som man skal, når man er hjemme med sit syge barn. Slut med pligter og arbejde.

Skriv et svar

