Begræns venligst mængden af dårlig mor-oplevelser

I morgen aften er det næste møde/nørkleaften i den nystartede strikke-hækleklub. Ih hvor jeg har glædet mig. Det var bare så hygsomt sidste gang. For manner hvor man faktisk snakker godt – og er tavs – når man sådan sidder og nørkler. Om andre ting end fag, elever, arbejdsrelaterede emner.

Vi har haft socialt samvær på andre måder på vores arbejdsplads før. I et par år fik vi betalt flere kvindeløb i sæsonen og hyggede os gevaldigt med det, Især bagefter. Med lidt god mad og vin. Men nu er det jo lige sådan, at ikke alle løber svedende rundt og synes, at det er toppen. Nu er det bare noget andet, som er interessen og kittet i samværet.

Nå men tilbage til mit ærinde. Hvor meget jeg end har glædet mig, kan jeg ikke deltage i morgen aften. For vi har fået en invitation til info-møde ang. start i børnehaveklasse og SFO. Til august. For der er indskrivning lige om lidt. Og jeg har lige rosinen i pølseenden, som skal igennem systemet.

Det ku’ da godt være, at Manden på matriklen kunne tage alene af sted. Vi skulle jo så alligevel fikse en pasning af den yngste i flokken, og så kunne mor fise til strikke-hækle-kage-sjov-og-hygge. Men lige siden jeg meldte mig til et weekendkursus og havde lavet soveaftale og andet, som lå på Lillepigens fødselsdag, har jeg været lidt ømskindet overfor flere dårlig mor-oplevelser. For jeg opdagede sgu først miseren, da jeg skulle skrive kurset ind i kalenderen! Manner havde jeg det skidt. Så jeg tager til info-møde i morgen. For det er jo ikke Annas skyld, at hun er nr. 3. Og sådan lidt efternøler-noget.

Gad vidst, om der er nogen, som kigger skævt til mig, hvis jeg lige sidder o strikker lidt, lige så stille?

IMG_0434

One thought on “Begræns venligst mængden af dårlig mor-oplevelser

  1. Pingback: Dårlig mor-oplevelser? « Basteln-land

Skriv et svar

