Når man bli’r skudtsmut…

Jeg er egentlig ikke småkage-typen. Jeg ved heller ikke, om der er sådanne typer. Som er mere til småkager end “rigtige” kager. Men visse vasse, det kan i det store og hele komme ud på et. Kager it is.

Men der er lige en småkage. Eller kiks, som opskriften markedsfører dem som. En lille rund tingest med smør, sukker, lidt æg, lidt mel og friskrevet ingefær, som er vidunderlig til en kop te. Især på en dag, hvor man er skudtsmut og ligger på sofaen fuld af selvmedlidenhed over at spilde en dag med sløjhed.

IMG_0305

Opskriften er fra Kager der smager og andre søde sager, og meget ulig mig og min omgang og autonomi overfor opskrifter generelt, fraviger jeg den aldrig. Opskriften er meget engelsk og passer perfekt til en kop te på en kold dag med ild i brændeovnen og tændte stearinlys. Her følger opskriften. Uden tilladelse fra forfatteren, men jeg håber, at hun tilgiver mig.

IMG_0321

Skriv et svar

