Inspiration

I går var jeg på nederdelekursus hos hende her. Og jeg havde glædet mig til det. Lige siden jeg besluttede mig for, at jeg trængte til lidt krea-indsprøjtning og “because I’m worth it”. Jeg blev ikke skuffet.

Karen Marie er en veloplagt, frisk og energisk lærer, som er klar. Klar med det hele; kursusrum, friskbagte boller, the og kaffe, plastchartek med kopier af det teori på mønsterændring, som hun gennemgår, inden vi selv skal i gang, senere frokost. Og klar med sig selv. Til at skabe en afslappet, hyggelig og alligevel arbejdsom atmosfære, hvor en mindre flok kvinder skulle konstruere, kreere, klippe, udtænke, sy og bastle, så der næsten ikke var tid til kaffe og kage (tak til Jane for at have bagt hindbærsnitter til os alle). For vi havde meget forskellig baggrund. Både i livet, men især på sy-erfaringen. Men det til trods var der masser af tid til at tage sig af os alle sammen, når det var lidt guidance, som vi trængte til.

Det er ikke sidste gang, jeg er på kursus hos Karen Marie. Og hun laver måske en ny form workshops, sådan lidt sen eftermiddag til aften-agtigt. Det var rigtig hyggeligt, jeg fik en hel del teknik med hjem, især på mønsterændringsfronten,  Noget, som jeg ellers aldrig kaster mig ud i. Næ, køber mig hellere fattig i mønstre. Men det er slut nu, du! Smiley, der blinker Men hvad jeg også fik med mig hjem efter lørdagen, var noget med en mindre justering af indstillingen til min produktion. For man bliver nødt til at prøve en hel del af. Og måske fungerer det så ikke. Altså nederdelen, bukserne eller kjolen. Så må man justere og prøve på ny. Og ikke regne med, at det altid lykkes i første hug. Når man arbejder på denne måde. Og jeg skal til at dvæle lidt mere ved detaljerne. Det der med de små kreative detaljer. For det er i virkeligheden dét, som er sjovt. Men også rigtig tidskrævende.

Jeg blev færdig med min nederdel. Af noget andet stof end planlagt. I et andet snit end planlagt. Med en ikke planlagt detalje. Som fungerer. Og ih hvor lærte jeg en del undervejs. Og fik lige klippet den næste. Nu sidder jeg og tilføjer den sidste lille detalje:

DSC03402-1

3 thoughts on “Inspiration

  1. Pingback: Madoplevelser | Bekendelser og forbandelser

  2. Tak for sidst! Så fint det ser ud med din stikning, helt perfekt :0) Og tak for de pæne ord, både her og der! Glemte jo helt at give dig en hilsen med til Lone, vil du ikke hilse hende fra mig? og så håber jeg da bare vi ses en anden gang til krea hygge :0)

    Dejlig mandag til dig – KH Karen Marie

    • I lige måde. 🙂 Jeg er også tilfreds med den “kant”, som stikningen giver nederdelen. Den var jo lidt pæn. 😉
      Mht pæne ord så er de velfortjente. Det var en super god dag. Jeg var fuld af energi efter, og det er et godt kendetegn for en god dag for mig. ,-)
      Jeg skal nok hilse Lone.
      Og vi ses helt sikkert. Du skal bare se at få lavet nogle flere! ;-D Ajjj men det var en super idé med dem fra 16-20. Så bager jeg til kaffen.
      God aften til dig.
      Kh Katrine 🙂

Skriv et svar

